maanantai 1. syyskuuta 2014

to the morning we're cast out but I know I'll land here again

IMG_2564m miksi jopa neljän kuukauden kesälomakin tuntuu aivan liian lyhyeltä. milloin kaikki kukat hävisi äitin kukkapenkistä?
huomenna pakkaan taas kamat autoon ja ajelen takaisin jyväskylään. jo toinen vuosi yliopistossa? onko siitä oikeesti jo vuosi kun muutin? ja miksi mua jännittää melkein yhtä paljon kuin vuosi sitten?

haaveilin kymmenen vuotta siitä kun saan vihdoinkin jättää tän kurikan pikkukylän ja muuttaa kaupunkiin jossa ihan jokainen ei tiedä sun nimeä ja kuka sun äiti ja iskä on ja missä asut. ja aluksi kaikki olikin tosi kivaa, mutta jostain syystä jyväskylä ei ikinä alkanut tuntumaan mulle kodilta. hyppäsinkin oikeestaan joka viikonloppu junaan ja odotin että iskä tulee hakemaan mut steissiltä kotiin. ehkä en ollutkaan vuosi sitten ihan niin valmis muuttamaan pois kotoa kuin itselleni uskottelinkin.

ehkä yritän tehdä tästä vuodesta paremman. ja onhan jyväskylä kiva kaupunki jossa mulla on ihania kavereita. mutta jos olisin tänä vuonna vähän sosiaalisempi tai löytäisin kivempia kursseja tai hyppäisin joskus bussiin joka veisi mut vähän muuallekin kuin jyväskylän keskustaan.
ja aina voi tulla takaisin himaan. vaikka mulla ei oo kovinkaan suuri rakkaussuhde mun kotikaupunkiin, niin on kuitenkin ihan kiva että on joku sellainen paikka missä mikään ei ikinä muutu.

kesä meni sadasosassa mutta neljä kuukautta kotona on ollut aika pitkä aika. ja tuntuu melkein samalta kuin vuosi sitten kun muutin ekan kerran. oudolta. jännältä. iloiselta. surulliselta. tulee taas aika kova ikävä.

6 kommenttia:

  1. Ainakin hyppäät bussiin (tai no ehkä junaan) joka tuo sut tänne Helsinkiin/Espooseen!! Toivottavasti pääset sua kiinnostaville kursseille ja jkylä alkais tuntua enemmän kodilta :) Ja onneks on Kurikka jossa kaikki on tuttua ja turvallista! Mua ainaki jännittää kaikki uudet kurssit ja uus kaupunki ja kaikki vaikka viime vuonna olin samanlaisessa tilanteessa.. Koitetaan pärjätä :) t. Elli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä me pärjätään!! toivon että noi kurssit olis nyt väähn mielenkiintoisempia ja joo aion kyllä tulla stadiin tallaamaan taas muutamanki kerran syksyn aikana koska pakko. JA PÄRJÄILE SÄKIN SIELLÄ PUS

      Poista
  2. mikään paikka ei oo itellekkään tuntunu kodilta sen jälkeen ku muutin yksin asumaan, oon tullu siihen lopputulokseen, että koti on enemmänki fiilis ku paikka :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. totta tämäkin!! ehkä se fiiliskin täältä jostain alkaa löytymään toivottavasti

      Poista
  3. sori jos tää on tosi creepyä mut oon melko varma että juteltiin joskus viime syksynä jossain htkp?? kurssilla ja satuin sit jossain vaiheessa törmäämään tähän sun blogiin.... mut nii sitä vaan että tiedän tunteen!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heii ei oo yhtään creepyä!! ja voi hyvinki olla että juteltiiin...hassua.

      ps sulla on kiva blogi

      Poista